sâmbătă, 21 noiembrie 2009

saratele


si pentru ca am primit de la o buna prietena destul parmesan ,,m-am gandit sa fac saratele ,,chiar daca nu a venit inca Craciunul ,,ma antrenez :).
Ingrediente pt aprox.3 tavi de saratele ,,destul pentru toata familia :)) :
-250g.faina ;
-150 g parmesan ;
-100g unt;
-4 linguri smantana (am folosit nama cream );
-lapte cat cere aluatul sau chiar apa (cam in jur de 80-90cc) ;
-un praf de copt;
toate ingrdientele se amesteca ,,(untul la temp camerei ,,laptele) ,,se formeaza un aluat care nu trebuie sa fie prea tare dar nici sa se lipeasca de degete;se pune in frigider in jur de jumate de ora ,,se intinde intr o foaie nu prea groasa ,, pt.ca ele vor mai creste in tava, si se taie din el diferite forme ,,eu am facut floricele si betisoare.,se ung cu ou( nu cu galbenus)se presara susan ,,mac ,,chimen,apoi la cuptor la 180 gr sau chiar 170 ,,(se ard f usor )cam 18 minute ,,depinde si de cuptor ,,eu le am urmarit constant sa nu se arda( nu am preincalzit cuptorul).Pofta buna !




2 comentarii:

  1. Ce bine arata ! Trebuie sa le incerc si eu neaparat, mai ales ca o sa primesc maine o bucata de parmezan de la mama lui, din Italia :) Sotul este fan saratele :)

    RăspundețiȘtergere